Prvo Biciklističko društvo u Vršcu osnovano je 1897. godine. Iste godine, septembra, održana je i prva biciklistička trka, na Vlajkovačkom putu. Po završetku trke, posle dodele nagrada, organizovana je igranka u hotelu „Baroš”. Jedan od najvatrenijih pristalica vršačkog kluba biciklista bio je bravar Anton Bek. O svemu ovome svedoče dokumenta i predmeti koje u zbirci “Biciklistički sport u Vršcu” čuva Gradski muzej.
Iz zbirke Gradskog muzeja može se saznati da je u Vršcu, daleke 1870. godine, Anton Seibert senior načinio bicikl i poslao ga u Beč na izložbu. Seibert je aprila 1904. godine pomenuti bicikl poklonio Gradskom muzeju. Bicikl je bio izložen u tremu Muzeja, o čemu svedoči „Vodič kroz zbirku starina Gradskog muzeja u Vršcu” izdat 1939. godine.
Takođe, Ludvig (Ljudevit) Gabor, trgovac podrumskim priborom iz Vršca, kupio je 1884. godine u Beču velosiped. Gabor se u mladosti bavio raznim sportovima i među prvima u Vršcu je imao bicikl sa gumama. On se ovim biciklom služio sve do pred Prvi svetski rat. U Vršcu je tada bilo samo četiri takva bicikla i njima se išlo u šetnju kroz glavne ulice grada.
Gabor je bio član „Društva za čuvanje zdravlja i prirodno lečenje” koje je osnovano u Vršcu 1893. godine. Članovi ovog društva nazivali su se Riklijaneri. Gabor je aprila 1953. godine velosiped poklonio Narodnom muzeju u Vršcu. Kasnije se iselio u glavni grad Mađarske, gde je umro 1965. godine u devedesettrećoj godini života.
Jedan od najpoznatijih vršačkih biciklista u prošlom veku bio je Nikola Jovanov, poznatiji kao Nika Pura, koji je bio je i ostao legenda biciklizma u Vršcu.
Inače, bicikl, kao “vozilo na ljudski pogon”, konstruisan je početkom 19. veka. Izumeo ga je baron de Drais. Ovaj izum, nastao 1817. godine, bio je od drveta i dobio je po svom tvorcu naziv dresina.
Pedesetak godina kasnije, u Francuskoj, mehaničar Pjer Mišoa izumeo je pedale, a 1885. godine konstruisane su kočnice. U to vreme počela je i primena prenosnog mehanizma (prvi prednji pogon), a škotski veterinar Danlop je 1858. godine izumeo pneumatske gume. Zahvaljujući ovim izumima bicikl postaje sve brži i sve popularniji kao prevozno sredstvo. Danas je njegova uloga dobro poznata.
Pogledajte OVDE i prilog RTS na ovu temu.