Premijerka Srbije Ana Brnabić, posle sastanka sa rumunskim predsednikom Klausom Johanisom u Bukureštu, rekla je da će dve zemlje nastaviti da rade na projektima u oblasti saobraćaja i energetike.
„Temišvar je jedan od gradova koji su motor razvoja Rumunije u smislu digitalizacije, startap i inovativnih kompanija. Vršac je relativno blizu, tako da želimo više da radimo na povezivanju naših škola, univerziteta, naučnih i tehnoloških parkova“, kazala je Brnabić.
<blockquote class=“twitter-tweet“><p lang=“en“ dir=“ltr“>Very good exchange of views with <a href=“https://twitter.com/SerbianPM?ref_src=twsrc%5Etfw“>@SerbianPM</a> Ana Brnabić on the importance of regional cooperation and ways to deepen our bilateral dialogue🇷🇴🇷🇸. <a href=“https://twitter.com/hashtag/Romania?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw“>#Romania</a> will continue to advocate for advancing the <a href=“https://twitter.com/hashtag/EU?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw“>#EU</a> enlargement process so that the <a href=“https://twitter.com/hashtag/WesternBalkans?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw“>#WesternBalkans</a> join the European🇪🇺 family. <a href=“https://t.co/E5iiiatBqB“>pic.twitter.com/E5iiiatBqB</a></p>— Klaus Iohannis (@KlausIohannis) <a href=“https://twitter.com/KlausIohannis/status/1765437447758901298?ref_src=twsrc%5Etfw“>March 6, 2024</a></blockquote> <script async src=“https://platform.twitter.com/widgets.js“ charset=“utf-8″></script>
Da podsetimo, rumunski ministar saobraćaja Sorin Grindeanu, nedavno govoreći za medije u Temišvaru, najavio je da će Studija izvodljivosti, za izgradnju autoputa Temišvar – Moravica, koji će preko novog graničnog prelaza Vatin 1.55 kilometara od sadašnjeg graničnog prelaza Vatin, biti povezan sa Beogradom i dalje ka Solunu, biti gotova ovog proleća.
Rekao je i da će državni vrh Rumunije uskoro boraviti u poseti zvaničnom Beogradu. Nezvanično saznajemo da će ova diplomatska poseta biti na najvišem nivou, odnosno da će Srbiju posetiti i Predsednik i Premijer Rumunije.
„Imao sam dijalog sa Aleksandrom Vučićem, kao i sa drugim predstavnicima Srbije. U međuvremenu sam dobio pismo od srpskog kolege da posetim Beograd i to ću učiniti, ali nastavljamo projekat sa naše strane. Nema dileme, mi idemo ka Moravici. Idemo onako kako smo najavili, bez ikakvih problema. Štaviše, dogovorili smo se da napravimo zajednički granični prelaz, o trošku Rumunije i bili smo maksimalno konstruktivni u svim tim pristupima. Ovo je za nas, ali ne samo za nas, važan projekat za povezivanje severa Evrope sa južnom Evropom“, rekao je i ministar saobraćaja Rumunije, a prenosi Temišvarski portal Opinia.
Podsećamo i da je pre dve godine potpisan memorandum između Srbije i Rumunije o izgradnji autoputa Temišvar – Beograd. Ugovorne strane su se obavezale da će uspostaviti vezu između dve države direktnim povezivanjem autoputa Beograd – Vatin (državna granica), koji će biti dužine 65 kilometara sa srpske strane i sa rumunske strane autoput Temišvar – Moravica (državna granica), dužine oko 78 kilometara.
Autoput Temišvar – Beograd, preko Vršca i Pančeva, deo je najkraće trase panevropskog koridora Gdanjsk – Varšava – Krakov – Košice (Slovačka) – Debrecen (Mađarska) – Oradea – Arad – Temišvar – Moravica (Rumunija) – Beograd – Solun (Grčka).
Pruga Rumunija – Vršac – Pančevo od državnog i međunarodnog interesa
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić najavio je da će se uskoro početi sa radovima na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Pančevo Glavna – Vršac – granica sa Rumunijom.
Da podsetimo, Srbija je dobila kredit od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u iznosu od 51 milion evra i od Francuske agencije za razvoj (AFD), takođe u iznosu od 51 milion evra, na ime troškova sektora železnica Srbije.
Kako su naveli odgovorni, deo tih sredstava biće iskorišćen za plaćanje konsultantskih usluga za izradu prostornog plana, studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studije o proceni uticaja na životnu sredinu za rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Pančevo Glavna – Vršac – granica sa Rumunijom.
Sredinom prošle godine, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni konkurs za izradu dokumentacije za rekonstrukciju železnice od Pančeva, preko Vršca, do granice sa Rumunijom.
Kako se u dokumentu navodi, ova deonica duga je 87 kilometara i deo je železničkog koridora Beograd – državna granica sa Rumunijom, koji se smatra jednim od najznačajnijih u Evropi.
Predviđeno je da se rekonstrukcija i modernizacija uradi od početka skretnice u Glavnoj stanici Pančevo do državne granice, uključujući i unapređenje elemenata za najvišu ekonomski opravdanu brzinu i dozvoljeno osovinsko opterećenje na železničkoj pruzi.
U zavisnosti od zaključaka analize, razmatraće se i eventualna gradnja drugog koloseka, s obzirom na to da je reč o jednokolosečnoj pruzi.