Renomirani vršački festival održao je svoje 18. izdanje prošlog vikenda. Pod sloganom Eclectic i potpuno dosledno njemu, predstavio je nekoliko novih imena srpske džez scene i, kao i uvek, zanimljive goste iz okolnog inostranstva.
Matija Dedić izveo je koncert Matija svira Arsena, veoma nadahnuto i emotivno, veliki pijanista pokazao je da muzika njegovog oca i dalje sija istim sjajem čak i ako joj se oduzmu stihovi. U tome mu je zdušno pomogla publika u Kongresno-muzičkoj dvorani Centra Milenijum, gotovo sakralnom atmosferom, potpunom pažnjom i ogromnim emocijama kojima je ispratila koncert celim njegovim tokom.
Festival su koncertno zatvorili gosti iz Austrije, Triple Ace, trio u sastavu Oliver Kent – klavir, Uli Langthaler – kontrabas i Dušan Novakov – bubnjevi. Nedelja veče, klasičan džez, dobro odmeren odnos originalnih kompozicija i obrada u repertoaru. Posebno sam uživao u Kentovom originalnom bluzu Nostalgia i Lennon/McCartney klasiku Norwegian Wood.
Iz Slovenije (Ljubljane) stigli su Prismojeni profesorji bluesa (Wacky Blues Professors), petak 4. oktobar u Studiju Centra Milenijum. Njihov stil je baš eclectic! U osnovi blues-rock, sa nekoliko Hendrixovih pesama, sa jedne, i autorski rad u kome nalazimo funk, soul, čak i prog rock uticaje, sa druge strane. Gostovali su nekoliko puta u Srbiji, par nastupa u Beogradu (klubovi Ulica i Bluz i pivo) i Šabački Jazz&Blues Festival. Ovo im je bio prvi nastup u Vršcu, publika ih je sa oduševljenjem primila i već 24. oktobra ponovo dolaze u Vršac, pa odmah posle toga i u Beograd i Šabac.
Domaći džez predstavljen je uglavnom mlađim muzičarima, projektima koji su u poslednjih godinu dana srpsku džez scenu obogatili autorskim albumima.
Šljuka Quintet je majstorski uživo izveo svoj album Octave Up, autorski rad pijaniste Aleksandra Jovanovića, uz njega su bili Ivan Radivojević – truba, Rastko Obradović – saksofon, Aleksandar Cvetković – bubnjevi i Milan Pavković – kontrabas. Uživali smo u spoju istoka i zapada, tradicionalnog džeza i balkanskog muzičkog nasleđa i improvizacije i discipline!
Gorica & The Grooveheadz su svojim grooveom dobro zaljuljali Studio Centra Milenijum. Atraktivan fusion, pesme Gorice Šutić uz par obrada, idealna muzička gozba za subotnje veče! Uz Goricu njeni stalni muzički pratioci, snimali su zajedno album Nigde drugo: Stevan Milijanović – klavijature, Vladimir Gegić – bas gitara, Gagi Hajnrih – gitara i Aleksa Milijanović – bubnjevi.
Vokalni džez je kod nas dugo bio isključivo ženska teritorija. Od nedavno imamo i jednog pravog džez pevača. Njegovo ime je Viktor Tumbas! Prošle godine objavio je album Depths, autori pesama su on sam i Vladimir Nikolov, i materijal sa tog albuma predstavio nam je uz pomoć svog kvinteta u sastavu: Stevan Milijanović – klavir, Luka Malko – gitara, Rastko Obradović – saksofon, Miroslav Šarbanović – kontrabas i Aleksa Milijanović – bubnjevi. Svi su, kao i većina već pomenutih učesnika, studenti ili diplomci Džez odseka na FMU u Beogradu.
„Ima nešto veoma važno što je ovogodišnji Jazztronic istakao, a to je važnost postojanja visoke škole za džez u našem glavnom gradu (Katedra za džez i popularnu muziku je osnovana 2012. godine), zajedno sa Džez odsekom MŠ Stanković (od 1993.). To su pravi generatori raznovrsne, vibrantne i, iznad svega, izuzetno kvalitetne i savremene džez scene u Srbiji poslednjih godina. Svoj doprinos visokom nivou džez edukacije kod nas daje i MŠ Josif Marinković u Vršcu u kojoj je srednje muzičko obrazovanje stekao malopre pomenuti kontrabasista Miroslav Šarbanović. A iza scene… četiri dana druženja, dobre atmosfere, mnogo razgovora, uglavnom o muzici, i često pominjanje Mome Cvetkovića. Osnivač festivala svojim ogromnim duhom još uvek je sa nama čitavo vreme i siguran sam da je zadovoljan ne samo činjenicom da Jazztronic i dalje plovi, već i smerom u kome ga nose novi vetrovi turbulentnog muzičkog neba. O tome brinu Saška i Geri, zajedno sa svima nama koji smo tu uz njih“, saopštili su organizatori.