Nemačka farmaceutska kompanija Štada danas je saopštila da je povećala prodaju za 12 odsto u 2019. godini, na 2,61 milijarde evra.
Štada, u okviru koje posluje i Hemofarm iz Vršca, ostvarila je i rast prodaje generičkih proizvoda za 11 odsto, u vrenosti 1,53 milijarde evra, i rast prodaje brendiranih proizvoda za 13 odsto, u vrednosti 1,07 milijarde evra, kao i snažan organski rast prodaje od osam odsto.
Kompanija je uradila korekciju profita pre kamate, poreza na dobit i amortizacije (EBITDA), što je poboljšanje za 24 odsto, na 625,5 miliona evra.
– Ovi izuzetni rezultati omogućuju nam da i dalje ulažemo ne samo u razvoj sopstvenih proizvoda, već i šire – u zajedničke projekte razvoja sa drugim kompanijama i u licenciranje proizvoda, rekao je generalni direktor Štade Peter Goldšmit.
Prema njegovim rečima kompanija je tokom 2019. godine pokazala agilnost da preuzme tržišni udeo od konkurenata na svim većim evropskim tržištima.
– Na osnovu izvanrednih rezultata našeg tima koji je vodeći u ovoj industriji, bićemo u mogućnosti da nastavimo rast i pozicioniramo Štadu kao pouzdanog partnera za generičke i zdravstvene proizvode široke potrošnje, naveo je Goldšmit.
Kompanija Hemofarm, članica Štada grupe u 2019. godini zadržala je lidersku poziciju na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore i dodatno pojačala svoje proizvodne kapacitete, navodi se u saopštenju.
– Hemofarm je regionalni lider u svojoj branši koji je prošlu godinu završio sa maksimalnim učinkom. Ostvarili smo rekord u proizvodnji od 5,7 milijardi tableta, nikad veći proizvodni portfolio, a poentirali smo sa rekordnom prodajom, kazao je generalni direktor Hemofarma Ronald Zeliger.
Štada je dvocifren napredak u prodaji zabeležila u Nemačkoj, Italiji, Španiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji, dok je je nastavila da ulaže i u tržišta u nastajanju, naročito na Bliskom Istoku, Vijetnamu i Filipinima.