Grad Vršac, u saradnji sa ŠOSO “Jelena Varjaški” Vršac, realizovao je projekat “Inkluzivna radionica”.
Učenici mlađih razreda ŠOSO “Jelena Varjaški” i učenici 4. razreda OŠ “Olga Petrov Radišić”, sa svojim učiteljicama, danas u zajedničkom druženju imali priliku da kredama u boji upute poruke jedni drugima, putem crteža u dvorištu škole, a sve u cilju da se razvije svest kod najmlađih uzrasta o prihvatanju različitosti i da se razbiju predrasude o deci sa smetnjama u razvoju.
Inkluzija podrazumeva uključivanje deteta u društveni život zajednice na svim nivoima, počevši od porodice i prihvatanja deteta sa teškoćama u razvoju u samoj porodici, kvalitetno mesto u društvu porodice, pravo na obrazovanje i sticanje znanja i veština potrebnih za kvalitetniji život deteta u skladu sa njegovim mogućnostima.
- Svrha ove radionice je da se ukaže na shvatanje i prihvatanje da različitost nije prepreka i problem, već mogućnost za stvaranje novih iskustava, humanosti, solidarnosti i da različiti možemo zajedno funkcionisati, sarađivati i postati bogatiji za nova drugarstva. Zbog specifičnih teškoća i zdravstvenog stanja neki učenici nisu u mogućnosti da nose maske, ali svakako imaju potvrde svojih izabranih lekara i strogo se poštuju mere bezbednosti po uputstvima Ministarstva zdravlja, objasnila je članica Gradskog veća za socijalna pitanja Maja Ristić Lažetić.
Inkluzija je kao pojam relativno nov u Srbiji i školama širom Srbije, ali kao društvo moramo shvatiti da je inkluzija pravo, a ne problem.
Projekat je realizovan u okviru Dečje nedelje koja je u znaku Godine solidarnosti i saradnje, proglašena od Vlade Republike Srbije, sa programom koji je u skladu sa uslovima nastalim usled pandemije virusa COVID -19.