Vršilac dužnosti direktora „Srbijavoza“ Ivan Bulajić, gostujući na RTS, rekao je da će 2024. godina biti godina sa nekim od najvećih promena u redu vožnje od osnivanja kompanije 2015. godine. Najavio je uvođenje novih linija, kao i promene na starim.
Između ostalog, Bulajić je istakao ono što je posebno bitno za brojne putnike, koji od Vršca i usputnih stanica, idu ka Beogradu.
Zbog potreba građana, sve linije koje saobraćaju iz pravca Vršca, sada su „produžene“, tako da ne završavaju svoju liniju u stanici “Beograd centar – Prokop”, već nastavljaju kroz tu stanicu, do stanice Novi Beograd i stanice Zemun.
Rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Pančevo Glavna – Vršac – granica sa Rumunijom
Da podsetimo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić najavio je da će se uskoro početi sa radovima na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Pančevo Glavna – Vršac – granica sa Rumunijom.
Srbija je dobila kredit od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u iznosu od 51 milion evra i od Francuske agencije za razvoj (AFD), takođe u iznosu od 51 milion evra, na ime troškova sektora železnica Srbije.
Kako su naveli odgovorni, deo tih sredstava biće iskorišćen za plaćanje konsultantskih usluga za izradu prostornog plana, studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studije o proceni uticaja na životnu sredinu za rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Pančevo Glavna – Vršac – granica sa Rumunijom.
Sredinom godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni konkurs za izradu dokumentacije za rekonstrukciju železnice od Pančeva, preko Vršca, do granice sa Rumunijom.
Kako se u dokumentu navodi, ova deonica duga je 87 kilometara i deo je železničkog koridora Beograd – državna granica sa Rumunijom, koji se smatra jednim od najznačajnijih u Evropi.
Predviđeno je da se rekonstrukcija i modernizacija uradi od početka skretnice u Glavnoj stanici Pančevo do državne granice, uključujući i unapređenje elemenata za najvišu ekonomski opravdanu brzinu i dozvoljeno osovinsko opterećenje na železničkoj pruzi.