STADA Grupa nastavila je da beleži dvocifrenu prodaju i rast profita i tokom prve polovine 2023. godine.
Najbolji polugodišnji rezultati ikada ostvareni su odličnim performansama u tri STADINA strateška poslovna segmenta: zdravstveni proizvodi široke potrošnje, generički proizvodi i specijaliteti. Svi regioni su doprineli razvoju prodaje i profita.
Prodaja Grupe je porasla za 16% na 2,1 milijardu evra, dok je zarada (EBITDA) poboljšana za 30% na 509 miliona evra u prvih šest meseci 2023, a kompanija je skoro udvostručila profit u poslednjih pet godina.
„Svrha, vrednosti i strategija STADA grupe su osnova za naš kontinuirani dvocifreni rast prodaje i zarade. Na dobrom smo putu da ove godine premašimo prodaju od preko 4 milijarde evra i 1 milijardu evra EBITDA-e“, rekao je generalni direktor STADA grupe Peter Goldschmidt i dodao: „Naša jedinstvena kultura i angažovanje zaposlenih podstiču naše rezultate. Sa dobrim rezultatima u prvoj polovini godine i snažnim pajplajnom nastavljamo uspešan put rasta. Štaviše, naš rejting u održivom poslovanju potvrđuje da smo među prvih 15% farmaceutskih kompanija prema nezavisnim procenama“.
Doprinos rastu STADA grupe u prvih šest meseci 2023. godine ostvario je i Hemofarm, koji je jedan od ključnih proizvodnih centara, sa pogonima u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori.
„Hemofarm grupa je nastavila je da ostvaruje odlične rezultate na tržištu zapadnog Balkana. Kao regionalni farmaceutski lider nastavili smo rast u segmentu generičkih, CHC i OTC proizvoda, a porast prodaje od 12.8 odsto u odnosu na isti period prošle godine, potvrđuje našu jasnu strategiju da budemo partner od poverenja našim korisnicima“, istakao je Ronald Zeliger, generalni direktor Hemofarm grupe i dodao da je posebno ponosan što je Hemofarm ostvario rast u svim segmentima: „Na tržište smo plasirali brojne nove lekove i OTC/CHC proizvode, kao što je Femmabiotic. Hemofarm je pouzdan partner lekarima i pacijentima i osluškuje njihove navike i potrebe. Nastavićemo da pružamo najaktuelnije farmaceutske proizvode po pristupačnim cenama.“
Novoj fabrici u Vijetnamu nadležne EU institucije potvrdile su da je u skladu sa strogim evropskim standardima dobre proizvođačke prakse (GMP), što će omogućiti izvoz u Evropu i kontinuiranu pouzdanost snabdevanja.
STADA nastavlja da unapređuje svoj doprinos održivoj isporuci lekova. Nezavisna agencija Sustainalytics izdala je poboljšanje u smanjenju STADINOG rejtinga rizika sa 26.7 u prvoj polovini 2022. na 21.6 u prvih šest meseci ove godine. Predstojeće objavljivanje drugog Globalnog izveštaja o održivom poslovanju STADA grupe detaljno će izložiti naše brojne ESG inicijative širom sveta.
STADA će u septembru predstaviti rezultate Zdravstvenog izveštaja za 2023 – devetog po redu istraživanja, sa više od 32,000 učesnika iz 16 zemalja. Istraživanje će pružiti vredne uvide u fizičko i mentalno zdravlje, te dobro stanje populacije. STADA je usko usklađena sa Ciljem 3 održivog razvoja Ujedinjenih nacija o dobrom zdravlju i blagostanju, istovremeno ispunjavajući našu svrhu da brinemo o zdravlju ljudi kao pouzdan partner.
Kada su u pitanju zdravstveni proizvodi široke potrošnje, nekoliko lansiranja i proširenja kapaciteta, zajedno sa uspešnom integracijom nedavnih akvizicija, doveli su do korigovanog povećanja od 19% na 870,6 miliona evra u prvoj polovini 2023. Nadmašivši performanse tržišta u nekoliko kategorija proizvoda, zdravstveni proizvodi široke potrošnje predstavljali su najveći od tri strateška poslovna segmenta, čineći 42% prometa STADA grupe. Status dobrog partnera za saradnju u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje STADA je dodatno potvrdila polovinom jula ove godine najavom akvizicije još jedne grupe brendova od Sanofija.
U oblasti generičkih proizvoda, brojna nova lansiranja doprinela su poboljšanju korigovane prodaje STADA grupe za 8% na 756,2 miliona evra u prvoj polovini 2023. Generički proizvodi činili su 37% prodaje grupe. Pouzdanost snabdevanja tržišta ostvarena je kroz snažne investicije u zalihe, internu izgradnju kapaciteta i dvostruki izvor aktivnih supstanci. Time je STADA nadmašila tržište i ostvarila najbolji maloprodajni rezultat u nekoliko zemalja. Porast udela na tržištu ostvaren je u brojnim zemljama, uključujući Austriju, Bugarsku, Hrvatsku, Dansku, Francusku, Litvaniju, Rumuniju, Srbiju, Sloveniju i Švajcarsku. Nekoliko lansiranja u terapeutskim kategorijama, kao što su kardio-vaskularna oblast i dijabetes, doprineli su gore pomenutom rastu tržišta.
Prodaja specijaliteta napreduje za 24% na korigovanoj osnovi na 432.1 milion evra u prvoj polovini ove godine i činila je 21% od prodaje grupe.
STADA ima bogat pajplajn u oblasti generičkih proizvoda i specijaliteta/biosimilara, kao i u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje koji će snažno doprineti razvoju neto prodaje do 2030, i konstantnom protoku novih proizvoda, koji osiguravaju budući rast.
„Sjajna budućnost STADA grupe je još jednom potvrđena snažnim rezultatima u prvoj polovini godine sa dvocifrenim rastom u prodaji i profitu. Svrha i vrednosti STADA grupe su osnova za vrhunske rezultate naših zaposlenih, što nas vodi do agilne implementacije strategije sa gore pomenutim rastom tržišta u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, specijalitetima i generičkim proizvodima“, zaključio je Goldschmidt.