Epidemija virusa Covid-19 promenila je neke navike potrošača. Sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije Žarko Malinović kaže da je iznenađujuće u jednom trenutku zabeležen rast prodaje bele tehnike, kao i da je od početka epidemije prodaja alkoholnih pića pala za 90 odsto. Ukazao je i da je stala u prodaja odeće i obuće.
- Sem prehrane svi ostali segmenti trgovine su skroz stajali, ali u prehrani to izgleda da zbog gužvi ima veći broj potrošača , ali je broj potrošača na dnevnom nivou manji za 50 odsto, dodaje Malinović.
Ističe da je osim osnovnih namirnica rasla i prodaja sredstava za ličnu higijenu.
- Proteklih par nedelja sveže meso i riba se smenjuju kao najtraženiji artikli, što je imalo veze sa završetkom posta i Vaskrsom, ali i prvomajskim praznicima, kaže Malinović.
Ono što ih je iznenadilo, kako kaže, je da je u jednom trenutku bio primetan rast prodaje bele tehnike. U prvoj nedelji je bio značajan skok prodaje pekača za hleb.
Ističe da se potrošači vraćaju u normalu, da sve manje idu u velike nabavke, kao i da su dosta relaksiraniji.