Smotra mehanizacije Zimske službe održavanja puteva, koja je putem ugovora o Javno privatnom partnerstvu dodeljena kompaniji „Sremput“, na period od 10 godina, održana je danas na platou iza Gradskog jezera, kod stare stanice Vašarište.
„Na teritoriji Grada Vršca, jedinica lokalne samouprave ima obavezu održavanja oko 200 kilometara lokalnih puteva i ulica, dok će državne puteve, koji su na teritoriji Grada, dužine oko 70 kilometara, održavati Javno preduzeće Putevi Srbije. Planom je utvrđen redosled i prioriteti odvijanja radova zimske službe kao i vreme potrebno za njihovo izvršenje. Putevi i ulice su podeljene na Opštinske puteve I (prvog) prioriteta 57.930m, ulice u Gradu Vršcu I (prvog) prioriteta 44.465m, Opštinske puteve II (drugog) prioriteta 28.360m kao i ulice u Gradu Vršcu II (drugog) prioriteta 16.200m. Čišćenje na pešačkim stazama i trotoarima vršiće se u skladu sa vremenskim uslovima i po prioritetima I i II“, kaže Dejan Čebzan član Gradskog veća resorno zadužen za infrastrukturu.
Obaveza izvođača je da na startu sezone zimske službe ima oko 100t soli i 10m3 rizle, a ostale količine izvođač radova će nabavljati u skladu sa dinamikom i vremenskim uslovima.
Održavanje puteva obavljaće se u 4 stepena angažovanja kapaciteta, gde je prvi stepen stanje pripravnosti, drugi i treći stepen je dežurstvo koje zavisi od najavljenih padavina, trenutne temperature kao i brzine vetra i četvrti stepen angažovanja je u periodu najavljenih složenijih meteoroloških uslova.
„Ove sezone, po planu zimske službe predviđeno je 11 najsavremenijih potpuno novih vozila od čega su 4 velika kamiona, 2 unimaga – specijalizovana vozila za uske ulice i brdske predele, 2 utovarivača, 2 mašine za guranje snega i terensko vozilo. Trenutno na raspolaganju imamo 4 teretna vozila sa daskama za guranje snega i posipačima za so i agregat, 2 unimaga, 1 kombinirka i putarac. U slučaju vanredne situacije obezbeđeno je još 5 dodatnih vozila, namenjenih za uklanjanje najviših snežnih nanosa dok će se po potrebi u slučaju ekstremnih zimskih uslova sa svojom mehanizacijom uključiti i JKP Drugi oktobar“, kaže Čebzan.
Kritične tačke u gradu su ulice na bregu, zbog velikog nagiba saobraćajnice, a na lokalnim putevima problemi se javljaju prilikom pojave jakog vetra, koji je karaterističan za ovo podneblje, što dovodi do formiranja smetova i to na lokalnim putevima Izbište – Šušara, Vršac – Vojvodinci i Vršac – Markovac.
Pri ovakvim uslovima obavezno se angažuje dodatna mehanizacija, kako bi se održala konstantna prohodnost.