U periodu od 27. avgusta 2019. do 26. avgusta 2021. godine Gimnazija „Borislav Petrov Braca“ Vršac, zajedno sa partnerskom školom, Srpskom – teoretskom gimnazijom iz Temišvara Dositej Obradović, realizovala je projekat “Banatska škola jezika”, putem Intereg-IPA Program prekogranične saradnje Rumunija-Srbija.
Ukupna vrednost projekta je bila 218.608,95 evra, od čega je Evropska unija finansirala 185.817,60 evra, što predstavlja 85% vrednosti projekta.
Zahvaljujemo se Gradu Vršcu što su pružili svesrdnu podršku, kako finansijsku, tako i logističku u realizaciji projekta obezbedivši 15% nedostajućih sredstava, kao i što je prepoznata svrsishodnost projekta u smislu stvaranja uslova i podizanja svesti o kvalitetnom obrazovanju učenika srednjih škola pograničnog regiona.
Realizacija projekta !Banatska škola jezika! počela je 28. avgusta 2019. a poslednja radionica u školskim uslovima održana je 22. februara 2020. godine. Do tog momenta projekat je imao interaktivni karakter, učenici su prisustvovali radionicama u Vršcu i Temišvaru.
Usled izbijanja pandemije korona virusa rad je bio onemogućen, pa su sve aktivnosti u vezi sa projektom bile odložene na gotovo godinu dana. Od marta 2021. godine projekat nastavlja s aktivnostima, a sve aktivnosti se realizuju onlajn.
Projekat je obuhvatio ukupno 480 učenika, od 15 do 19 godina. Njegov opšti cilj bio je podizanje kvaliteta života mladih u pograničnom području, kvaliteta obrazovanja učenika srednjih škola i povećanje obrazovne, socijalne i kulturne razmene, kao i promovisanje međusobnog razumevanja, tolerancije i poštovanja kulturne raznolikosti.
Cilj je, između ostalog, bio i pomoć osetljivim grupama iz oblasti psihologije, sociologije i komunikacije. Održano je 10 radionica iz navedenih oblasti koje su učenicima približili znanja vezana za sledeće teme: savladavanje osnovnih tehnika govora tela, učenje osnovnih pravila logičkog zaključivanja, učenje regularnih izraza (frazeologizmi), dikcija.
Ukupno je održano 10 radionica maternjeg jezika u Vršcu i Temišvaru. Cilj radionica bio je da učenici usavrše svoje znanje iz maternjeg jezika što će im olakšati praćenje redovne nastave u školskim uslovima, kao i pripremu prijemnog ispita iz maternjeg jezika.
Cilj je bio i da se učenici pripreme za uspešno studiranje, te su stoga održane i promocije fakulteta. Ukupno deset visokoškolskih ustanova upoznalo je buduće studente sa uslovima studiranja. Navedene aktivnosti omogućile su učenicima iz osteljivih grupa da se uključe u obrazovne i kulturne delatnosti, da poboljšaju svest o izazovima koji ih očekuju na tržištu rada. Nakon realizacije navedenih radionica i promocija učenici su stvorili dobru osnovu za polaganje prijemnog ispita i dalje školovanje.
Projekatom je bila predviđena i kupovina fono-kabineta, tako da će sada učenici Gimnazije na kvalitetniji i lakši način učiti, kako maternje, tako i strane jezike.
Ostvareni su očekivani rezultati projekta koji se odnose na stvaranje uslova za kvalitetno obrazovanje učenika srednjih škola pograničnog regiona, povećan broj zainteresovanih srednjoškolaca za visoko obrazovanje, povišen kvalitet obrazovanja i nivo znanja jezika kod učenika, poboljšani sistem informisanja i promocije visokoškolskih ustanova u srednjim školama, povećana uključenost učenika iz osetljivih grupa u obrazovne i kulturne aktivnosti kao i povećana svest o kvalitetnom načinu života mladih sa obe strane granice.
Menadžer projekta
Tamara Pešić